Vegansk Saltlakritsglass

by

Godisglass  # 1

Jag har på senaste tid börjat göra glass med smak från godishyllan i affären! Jag kommer publicera en serie med godisglassrecept, veganska såklart!

Konceptet är enkelt:

Köp det godaste lösgodiset, och gör glass på det!

Först ut är saltlakrits! Denna gudomliga smak som nästan bara svenskar och islänningar förstår sig på!

Ingredienser

  • 100 g salta fiskar (veganska, malaco)
  • 2 dl sojagrädde
  • 2 dl veganmjölk
  • 1 dl socker

Koka upp mjölken och sockret och fiskarna. Koka tills fiskarna har löst upp sig, det kan ta en bra stund, mixa med mixerstav så går det fortare!

Ta av från plattan och rör ner grädden.

Låt svalna ordentligt och kör sedan i glassmaskinen!

Lycka till!

vegansk saltlakritsglass

Etiketter: , , , ,

3 svar to “Vegansk Saltlakritsglass”

  1. Sandra Says:

    Får man önska en glassmak?
    Det kanske man inte får..
    Men om man får det skulle jag älska ett recept på violglass. =)

  2. Nils Says:

    Den som väntar på något gott!
    Jag råkar faktiskt redan ha gjort en omgång violglass! Ska bara fota den och lägga upp på bloggen!

  3. Sandra Says:

    Vilken himla tur jag har då! =D
    Väntar med spänning.

Kommentera

