Vegansk Lakritsglass

by

Dags för ännu en lakritsglass!

Förra gången gjorde jag med salta fiskar, som flera helt korrekt påpekade inte är 100% veganska eftersom de innehåller bivax.

Denna gången körde jag med turkisk peppar, som är helt veganskt!

Recept:

  • 2 dl vegogrädde
  • 2 dl vegomjölk
  • 1 dl socker
  • 150 g turkisk peppar (1 påse)

Koka först upp mjölk och socker.

Sedan mortlade jag den turkiska pepparen till små bitar och tillsatte ungefär hälften till sockerlagen. Resten sparade jag till slutet, och det blir då små lakritsbitar i glassen!

Ta av från plattan när bitarna av turkisk peppar har löst upp sig, det kan ta en stund.

Rör ner grädden och låt svalna.

Häll smeten i glassmaskinen och häll sist ner bitarna av turkisk peppar!

Mums!

lakritsglass

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Vegansk Lakritsglass”

  1. Creamy Licorice (Tyrkisk Peber) | hemmapappa.com Says:

    […] lite inspiration av min kusin Nils veganska lakritsglass kom jag fram till denna smak: Creamy Licorice. Min glass är varken vegansk eller vegetarisk då […]

Kommentera

